Fast fashion olgusuyla moda ve trendlerin hızlı değiştiğine dikkat çeken mücevher tasarımcısı Nida Bulut, Maldivler için çok özel bir koleksiyon hazırladı. ‘Exclusive for Joali’ adlı koleksiyon, hepsi birbirinden özel, birer adet üretilen 110 mücevherden oluşuyor.
Hayatınızda ‘Mücevher tasarımcısı olmalıyım’ dediğiniz bir an var mı ?
Üniversitede sanat tarihi dersinde Osmanlı’daki mücevherlerin anlamlarını yorumlamaya çalışırdık. Açıkcası, beni en çok etkileyen o dersler oldu. Osmanlı’da padişahların tahtlarını, taçlarını süsleyen elmaslar, zümrütler, yakutlar aynı zamanda bir güç gösterme aracıydı. Padişahların şanı mücevherlerle yürürdü ve gözde sultanlara verilen yüzükler parmaklarda gururla taşınırdı. Bu statü belirleme aynı zamanda sultanlar arasında da vardı. Örneğin Hürrem, Sultan Kanuni’nin kendisi için özel yaptığı zümrüt yüzük yüzünden haremde çok kıskanılmıştır. Kanuni Sultan Süleyman Batı’da “Muhteşem” unvanıyla anılır. Bunun sebeplerinden biride özel olarak birbirinden güzel pırlanta, zümrüt, safir taşlarla yaptırmış olduğu tacıdır. O dönemde, o denli görkemli taç takan bir Avrupa Kralı dahi olmamıştır.
Şu anda üzerinde mesai harcadığınız bir koleksiyon çalışması var mı?
İlk yurt dışı satış noktamız Maldivler Joali için özel ve hepsinden birer adet olarak üretilen 110 parçalık ‘Exclusive for Joali’ koleksiyonu hazırladım. Maldivler’in coğrafi özelliklerini yansıttığım koleksiyonda; zümrüt, yakut, mavi pırlanta, pembe safir gibi değerli taşların hem pembe hem de sarı altınla uyumunu görmeniz mümkün. Ayrıca, gümüş ve zirkon taş kullanarak tasarladığımız vücut takıları, halhallar, ve şahmeranlarda koleksiyonda yer alıyor. Koleksiyon genel olarak çok ilgi görüyor. Fakat, en çok vücut takıları ilgi görüyor.
Nida Bulut imzalı mücevherler nasıl bir tarza sahip?
Tasarımlarım, tarihten çizgiler taşırken, günümüzün etkilerini de yansıtıyor. Her yaşa ve tarza hitap ediyor. Bu nedenle, neşeli, sade, enerji veren kelimeler söylenebilir. BU Jewels tasarımlarıyla mücevherin ötesine geçiyor ve herkese hitap etmeyi başarıyor. “BU” Markası altında oluşturduğumuz BU SLVR mücevheri gümüş ve pırlantayla kullanmayı sevenlere, BU Gents şıklığını mücevherle tamamlamak isteyen centilmenlere, BU Baby ise, bebeğine manevi değer taşıyacak olan ilk mücevherini hediye etmek isteyenlere hitap ediyor.
Markanızı ne zaman kurdunuz ve hedefleriniz neler?
2014 yılında kurdum. Markama “BU Jewels” adını verdik, logomu da dedemin imzasından hazırlayarak iş hayatına atılmış oldum ve böylece hikayem başlamış oldu. Hedeflerim arasında uzun vadede uluslararası bir marka olmak var. Mücevheri farklı sektörlerle buluşturmayı düşündüğümüz projelerimiz var. Şu an farklı yabancı markaları tüketiciyle buluşturan büyük mağazalarda satış cornerlarımız var ve kendi markamızın sitesinden online satışımız var. Aynı zamanda Vicenza fuarı bize farklı ülkelerde gerçekleşen birçok mücevher fuarının kapılarını açmış oldu. Önümüzdeki dönemlerde Las Vegas Couture Show, Vicenzaoro Dubai ve yine İtalya’da Vicenzaoro fuarlarına katılmayı hedefliyoruz.
Yurt dışı cephesinde hangi çalışmalarınız var?
Nisan ayı sonunda ilk yurt dışı satış noktamızı Maldivler’de Muravandhoo Adası Joali’de açtık. Bu bizim için ilk yurt dışı adımımız olarak çok heyecan ve gurur verici. Sıradaki satış noktalarımız olarak Beyrut, Kuveyt ve Katar’ı hedefliyoruz. Bu bölgelerde de markamızı konumlandırdıktan sonra Londra’da kendi mağazamızı açmayı hedefliyoruz.
Markanızın müşteri segmenti kimler?
BU Jewels markası aslında her yaşa ve tarza hitap ediyor. Hülya Avşar kendi show programında kullanmayı tercih ediyor. Hülya Avşar en çok küpe ve yüzük takmayı seviyor. Boynundan hiç çıkartmadığı, uğur getirdiğini düşündüğü bir kolyesi var. Genelde büyük gösterişli küpe ve yüzükleri seviyor. En çok tercih ettiği büyük halka, sallantılı ve taşlı küpeler. Günlük hayatındaysa çok sade, kendisi için özel anlamı olan takılar kullanıyor. Ayrıca, iş dünyasının başarılı kadınlarından Demet Sabancı, Meltem Demirören, Prof.Dr.Neşe Kavak, Emine Kamışlı kullanıyorlar.
Mücevherde hangi takı çeşitleri/grupları trend ve daha çok ilgi çekiyor?
Kadınların, mücevheri modanın ayrılmaz bir parçası, şıklığa şıklık katan önemli bir unsur olarak kullandıklarını düşünüyorum. Son dönemlerde, rose (pembe) altının pırlanta ve renkli taşlarla kullanımı günlük hayatta tercih ediliyor. 2019’un yazındaysa sarı (yeşil) altın ve inci gibi nostaljik mücevherlerin trend olacağını düşünüyorum. Ayrıca, fast fashion olgusuyla birlikte; artık moda çok çabuk değişiyor. Bu hızlı değişimden dolayı da mücevher alanında eskisi gibi uzun süreli kullanılabilen, ağır parçalara daha az rastlanıyor. Tasarımlarımı hazırlarken tabii ki trendlere ve modaya uygun olmalarına dikkat ediyorum. Ancak, benim için kişinin mücevheri kendinden bir parça bularak kullanması daha önemlidir.