Sade, şık ve modern tarzda geliştirilen yeni takı konseptlerini Mart Fuarı’nda sergileyen Gizil İnci, müşterilerinden tam not aldı. Ürünlerine kolay erişim için katalogda ilk kez karekod sistemini kullandıklarını belirten Gizil İnci Genel Müdürü Mehmet Atayık, perakende mağazalarında satılan tüm ürünlere de karekod uygulamasını başlatmak istediklerini söyledi.

Fuar için hazırladığınız koleksiyon hakkında neler söylemek istersiniz?
Fuar öncesi yoğun bir süreç geçirdik ve 1,000’e yakın yeni ürün çıkardık. Katalogda 2019 yılına özel yeni, zarif, gramaj olarak hafif; ancak görüntü olarak gösterişli yüksek kaliteli ürünlere yer verdik. Yeni konsept ürünlerimizi Mart Fuarı’nda müşterilerimize sunduk.  Koleksiyona yeni evlenen çiftlere ve daha çok genç kesime hitap edecek zarif ve hafif ürünleri de ekledik. Son dönemde teknolojinin ilerlemesiyle makineye dönen üretimde işin içerisine sanatkarlarımızın özel el işçiliklerini katarak koleksiyonlarımıza farklı bir dokunuş ve yorum getirdik.

Koleksiyonda sektör daha çok hangi ürün gruplarına talep gösterdi?
İncili takı konusunda lider firmalardan biriyiz. Bu konseptte çok fazla firma üretim yapmadığı için modellerimizin hepsi ilgi görüyor. Hedefimiz; tüm kuyumcu meslektaşlarımıza konseptimizi ulaştırmaktır. Düğün sezonunda gelinlere özel hazırladığımız 14 ayar setlerimiz beğeniliyor. Çünkü, setlerin incili, altın klipsiyle, küpesi ve yüzüğüyle bir albenisi oluşuyor. Yurt dışında ise genellikle 18 ayar talebi geliyor. Mart Fuarı’nda 18 ayar konseptimizi ise daha çok Suudi Arabistan ve Katar gibi ülkelere pazarladık.

Katalogunuzda ilk kez yer verdiğiniz karekod sistemi ilgi gördü mü?
Sistemle ilgili güzel geri dönüşler aldık. Çünkü,  karekodla ürünleri saniyeler içerisinde görmek için sadece cep telefonu yetiyor, katalog taşıma derdi olmuyor. Hem müşterilerimiz hem de bizim için büyük kolaylık oldu. Küçük; ancak çok etkili bir yöntem olduğunu fark ettik.

Karekod sistemini perakende noktalarında satılan tüm ürünlerinizde de uygulamayı düşünüyor musunuz?
Evet, düşünüyoruz.  Sistem; artık bizi oraya doğru götürüyor. Karekod, aslında sertifikanın dijital versiyonu… Perakende mağazalarında satılan tüm Gizil İnci modellerinde karekod sistemini hayata geçireceğiz. Karekod ile bir yandan markamızla ilgili müşterilere güven verirken, diğer yandan pazarlamada bize kolaylık sağlayacak ve işlerimizi hızlandıracak.

Sektör incili takıda nasıl bir noktada?
İncili takıda Türkiye kadar çok çeşit yapan ülke bulunmuyor. Takılarımıza daha çok Arap ülkeleri ilgi gösteriyor. Ancak, son dönemde Avrupa ülkelerinden de talep var. Eskiden iyi müşterimiz olan Balkan ülkeleri yeniden atağa kalktılar.

30 yıllık bir deneyime sahip. Yurt içi ve yurt dışında nerelerde varsınız?
Yurt içinde 81 ilde varız. Hedefimiz, her kuyumcuya kaliteli ürünlerimizi ulaştırmaktır. Dubai üzerinden birçok ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Avrupa’da ise Romanya başta olmak üzere birçok noktada toptancı müşterilerimiz var.

Gizil İnci’yi farklı kılan özellikler neler?
Model ve koleksiyonlarımızın bir benzeri daha yoktur. Tasarıma ve yeniliğe büyük önem veriyoruz. Müşterilerimizden gelen talepler ışığında ürün geliştiriyoruz. Kurduğumuz güçlü pazarlama ağıyla her noktaya hızlı teslimat gerçekleştirebiliyoruz.

İncili takıda trend neler?
Zarif ve hafif ürünler daha popüler… Gizil İnci’yi ise daha çok tam set konusunda tercih ediyorlar. Fiyat artışlarından dolayı incili takılar, piyasada iyi bir alternatif olarak görülüyor.

Düz altın modellerinize talep nasıl?
Bu modelleri yaklaşık 3 yıldır özellikle fuar dönemlerinde vitrine çıkarıyoruz. Düz altın segmenti, daha çok ihracat gönderilerinde yer alıyor. 18, 21 ayar altın segmentinde yüzük modellerini ön plana çıkarıyoruz. Ayrıca, bilezik ve kolye de yapıyoruz.

İstanbul fuarları dışında gündeminizde başka fuarlar var mı?
VicenzaORO ve Hong Kong organizasyonlarından başlayarak yurt dışı fuarlarına katılmayı planlıyoruz.