Burçlar, uğurlu taşlar, renkler ve şanslı sayılar gibi belli anlamlar taşıyan kişiselleştirilmiş takıların revaçta olduğunu belirten Regold Tasarım Bölümü Sorumlusu Ebru Sendeniz, “Sedef, mine ve doğal hammaddeler geri dönüyor. Rahat, eğlenceli, kolay takılabilen ve makul fiyatlı tasarım ürünlerin zirvede olacağı bir dönem geliyor.” dedi.

Regold bünyesinde kaç yıldır tasarım bölümü var ve hizmet veriyor?
Anadolu topraklarında 6 bin yıllık dolu dolu bir tarihe sahip olan bir sektörün içindeyiz ve sektörün trendlerini belirleyen firmalardan biri olarak 1961 yılından beri kuyum zanaatına olan tutkumuz, hayranlığımız ve inancımız hiç bitmedi. Özellikli, kendine has ürünlerin değişmez adresi olan Regold, tasarımcı çalıştırma hususunda da sektörün öncü markalarından biri olmuştur. Regold, 1994 yılından beri tasarımcı çalıştırıyor oluşu ve tasarıma olan inancıyla bunu kanıtlamıştır.

Regold olarak tasarım ve tasarımcılardan beklentilerle ilgili neler söylemek istersiniz?
Tasarım, sektörde hem çok güçlü, hem de hala çok hassas konulardan biri… Her işte olduğu gibi elbette sektörümüzde de eğitim çok önemli; ancak verilen eğitimin düzeyi hala çok yetersiz. Okullarda görülen eğitim, kişinin kusursuz çizim yapmasını sağlayabilir; ancak sektörde işler böyle yürümüyor. Çünkü, her ürün grubunun kendine has ürün teknikleri ve anlayışı var olması gereken gram aralıkları, mikronu, taş kullanımıyla her tasarımın bir ruhu var. Ancak, bu işi yapmayı seven yeni şeyler üretmeyi ve ürettiklerini dünya çapında yapılan işlerle kıyaslayabilen tasarımcılarımız olduğu sürece inancımızı yitirmeden önümüze bakmamız gerektiğine inanıyorum

Regold markasının tasarım çizgisi ve takı stili hakkında neler söylemek istersiniz?
Koleksiyonlarımızı incelendiğinde genel piyasa anlayışından çok farklı bir tarz görürsünüz. Çünkü, Regold piyasaya göre ürün yapmaz, işte bu yüzden genellikle takip edilen bir marka olmayı başarmıştır. Aksi takdirde başkaları ne yapmış, ne üretmiş, ne satmış diyerek herhangi bir aşama kaydetmek söz konusu olamaz. Ancak, tüm bunların yanında piyasa, ne istiyor ne tarz ürünler talep görüyor bunları da göz ardı etmiyoruz.  Tüm ürün gruplarını kendi tasarım ve kalite anlayışımızla ortaya koyuyoruz.

Altın takı ve mücevherdeki trendler nelerdir ve ekip olarak sizin çalışmalarınızı nasıl etkiliyor?
Tasarım, sadece Regold için değil, günümüzde mevcut tüm sektörler için şüphesiz ki varlık sebebi, markayı ayrıcalıklı kılan tek unsur “tasarım” bununla birlikte her anlamda hızlı bir değişimin yaşandığı da su götürmez bir gerçek ve bu değişime ayak uydurmak durumundayız.  Trendleri takip ederken müşteri taleplerini de çok iyi etüt ediyoruz, trend takibi geleceği öngörmek eğilimleri saptamak için akıllıca bir yol, yeter ki doğru, dozunda ve yol gösterici olarak kullanılabilsin. Günümüz kadınları; artık eşlerinin kendilerine alacakları mücevherleri beklemek zorunda değil. Çünkü, geleceğin trend takıları bu kuralı bozuyor. 2019’un mücevher trendleri çoktan belirlendi. Belli anlamlar taşıyan ve kişiselleştirilmiş takıların revaçta olduğu bir dönemdeyiz. Burçlar, uğurlu taşlar ve renkler, şanslı sayılar gibi örnekler verebiliriz. Ayrıca, sedef, mine ve doğal hammaddeler geri dönüyor. Rahat, eğlenceli, kolay takılabilen ve makul fiyatlı tasarım ürünlerin zirvede olacağı bir dönem geliyor.

Regold’u en iyi temsil eden ve anlatan ürün çeşidi hangisi?
Regold’un genel tarzına bakınca öncelikle yüzükleriyle anılıyor olsa da aslında tüm ürün gruplarında oldukça iddialı. Regold, 14, 18,21 ve 22 ayar olmak üzere yüzük, ful set, mini set, küpe, kelepçe ve kolye gibi takı kategorilerinde hizmet veriyor.

En son geliştirdiğiniz model ve koleksiyonlardan bahsedebilir misiniz?
Regold, moda endüstrisinin dinamiklerinden hareketle 2 ana ve 2 ara olmak üzere yılda 4 koleksiyon planlaması yapıyor. Burada önemli olan estetik algısı, ait olduğu markanın tasarım diline sahip olması, üretilebilir ve kullanılabilir olması gibi kriterlerdir. Tüm üretim ve pazarlama planlarını, koleksiyonlarımızın hazırlanmasını kıymetli maden fiyatlarındaki artışı da göz önünde bulundurarak yapıyoruz.