Ünlü Fransız cam ustası Emile Galle’nin “Modern kuyumculuk mucidi”  olarak isimlendirdiği Rene Lalique’i diğerlerinden ayıran en önemli özellik; teknik bir yenilikçi olmasıydı. Onun favori motifleri, kadınların dışında özellikle yılan, ya da böcekleri tasarımlarında sıkça kullanmış.

1880 yılında İngiltere’de başlayan ve sonra dünyayı Art Nouveau sanatı, mimari, mobilya, aksesuar ve mücevher tasarımında kendini gösterdi. Çağdaş, genç ve özgür gibi sıfatlarla nitelenen Art Nouveau dendiğinde ilk akla gelen pastel renkler, gonca halinde çiçekler, sarmaşık filizlerini anımsatır kıvrımlı büklümlü çizgilerle bezeli duvar kağıdı, tavus kuşu tüylerinin renklerini aydınlatan bir abajur, uzun saçları, elbisesinin rüzgarda uçuşan tüllerine karışmış bir dansçı heykeli, birbiri içine dolanan melodi cümleleriyle bir Debussy prelüdü, bitkisel motiflerle bezeli bir apartman cephesi, kuğu, tavus kuşu, kanatlı su böcekleri, eğrisel çizgilere dönüşebilen bitkiler, sazlıklar, sarmaşıklar, nilüferler, güller, masalsı hayvan ve bitkilerdir.

1890’da Fransa’da önde gelen isim oldu!

Art Nouveau sanatının köklerinin Londra merkezli Arts & Crafts Hareketi'ne dek gittiği söylenebilir. Rene Lalique, bu akımın mücevherdeki en önemli temsilcisi olarak kabul ediliyor. 1900 yılında Paris’te düzenlenen uluslararası sergide Rene Lalique’nin (1860-1945) vitrini mücevher tutkunu geniş bir kitlenin ilgi odağı haline gelir. Onu takip eden birçok tasarımcı, ondan çeşitli teknikleri alır, fildişi, cam, mine gibi farklı malzemeleri, simgesel kadın motifleri, maden oksitlerle renklendirilmiş mineleri nasıl kullanacaklarını öğrenir.  Lalique, çocukluğundan beri desenler çizer, saatlerce bitkilerin önünde hayaller kurarmış. 12 yaşına geldiğinde College Turgot’a başlayıp teknik resim eğitimleri almaya başlamış. Birçok ustanın yanında çalıştıktan sonra 1885’de kendi işini kurup, tasarımlarını yapmaya başlar ve 1890 yılında Fransa’nın özellikle Art Nouveau üslupta mücevher tasarımının en önde gelen ismi olmayı başarır. Ünlü Fransız cam ustası Emile Galle, ona “Modern kuyumculuk mucidi” ismini verir. 1900’larda; artık ünlü bir kuyumcu olarak tanınır. 

Teknik bir yenilikçiydi!

Onun müşterileri arasında ünlü Fransız oyuncu Sarah Bernhardt için tasarladığı mücevherler, en güzel koleksiyonları arasında yer alır. Onu diğerlerinden ayıran en önemli özellik, teknik bir yenilikçi olmasıydı. Onun favori motiflerinin kadınlar olduğunu herkes bilir. Kadınların dışında hayvanlar içerisinde özellikle yılan, ya da böcekleri tasarımlarında sıkça kullanmıştır. Lalique, aynı zamanda muazzam cam işçiliğine sahipti. Özellikle, 1920’lerdeki Art Deco tarzındaki cam tasarımları oldukça ilgi görür. Günümüzde de cam eserlere kendi isminin verildiği bir üslup geliştirmiştir. Lalique’nin ticari ve ünik eserleri, bugün birçok müzede sergilenmektedir; Lizbon Museu Calouste Gulbenkian, Fransa’da Musée Lalique  ve Musée des Arts Décoratifs, Almanya’da Schmuckmuseum Pforzheim, İngiltere’de Victoria and Albert Museum, ABD’de Metropolitan Museum ve Corning Museum ve Hollanda’da ise Rijksmuseum’de görülebilir.