Kore Ticaret-Yatırım Teşvik Ajansı (KOTRA) Genel Direktörü Tae Ho Kim, Güney Kore’nin kalite ve markasına güvenen mücevhercilere önemli fırsatlar sunduğunu söyledi.

1962 yılında Kore hükümeti tarafından kurulan Kore Ticaret-Yatırım Teşvik Ajansı’nın (KOTRA), 86 ülkede 126 ofisi bulunuyor. Türkiye’deki ofisi, 1978 yılında İstanbul’da açıldı.  KOTRA’nın en önemli amacı, Kore’nin dost ülkelerle karşılıklı yatırım ilişkilerini kolaylaştırmak. Bir diğer hedefi ise Güney Kore’deki ihracat ve ithalatçı firmaların ticaret yapılan ülkelerin pazarlarına daha kolay ve sıkıntı çekmeden güvenli bir şekilde ulaşmasına destek olmak.  39 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren KOTRA, iki ülke ticari ilişkilerinin geliştirilmesine önemli katkılar sağlıyor.

Kore Ticaret-Yatırım Teşvik Ajansı (KOTRA) Genel Direktörü Tae Ho Kim, Gold News’un sorularını yanıtladı.

İstanbul’u seçmelerinin nedeni?
Güney Kore ve Türkiye’nin dostluğu Kore Savaşı yıllarına dayanıyor. Türkiye’de büyük bir pazar. Otomotiv, tekstil başta olmak farklı alanlardaki potansiyeli nedeniyle Türkiye seçildi. Türkiye ve Kore’den böyle talepler yoğunlaştıktan sonra KOTRA’yı kurmayı karar vermişler. Türkiye, KOTRA’nın ofis açtığı ilk 20 ülke arasında yer alıyor.

Güney Kore pazarı, Türk girişimciler için ne tür fırsatlar sunuyor?
Güney Kore, girişimcilere açık bir ülke. Fakat, bu hangi ülkeden olduğu fark etmiyor; ama bazen ülkenin kendisi kendine yetebiliyor. Türkiye’nin gıda sektörü için Kore’de büyük fırsatlar olduğunu düşünüyorum. Çünkü,  Güney Kore, gıda ihtiyacının yüzde 70’ini ithalatla karşılıyor. 

Güney Kore’nin mücevher potansiyeli hakkında bilgi verebilir misiniz?
Pazarın büyüklüğü, 4,8 milyar dolar düzeyinde… Mücevher piyasası, yüzük, kolye ve küpeden oluşuyor. Piyasada halkın tercihi nedeniyle genelde yabancı ülkelerin markalı ürünleri ağırlıkta… Güney Kore’nin bir mücevher markası yok. İmitasyon olarak ürettiğimiz ve ihraç ettiğimiz ürünler var. Güney Kore’ye girmek isteyen bir girişimcinin markasının kaliteli ve dünyaca ünlü olması gerekiyor. Girişimcinin ürünlerinin kaliteli olduğunu da kanıtlaması lazım. Genelde mücevher ürünleri, AVM’lerde satılıyor. Ürünlerinizin kaliteli olduğuna inanıyorsanız lüks AVM’lerde mağaza açmalısınız. Güney Kore’de yatırım yapmak istiyorsanız tabii orada sizinle birlikte çalışacak insanları önceden bulmanızda fayda var. 

Güney Koreli yatırımcılar, Türkiye’de en çok hangi konuda sıkıntı yaşıyor?
KOTRA olarak herhangi bir sorun olduğunda çözüyoruz; ama bize yansıyan en büyük sorunlardan biri de vergi oluyor. Çünkü, Türk ithalatçı yabancı ülkelerden veya Güney Koreliler’den ürün aldığında Türkiye hükümetinin uyguladığı gümrük kotası yükseldiğinde bazı ithalatçılar bu işten vazgeçebiliyor.

Güney Kore pazarında başarılı olmak için nelere dikkat edilmelidir?
Güney Kore’de yatırım yapmak isteyen firmanın ürünleri bir takım testlerden geçiyor. Aslında bu testler sizin de yararınıza. Çünkü, testlerin sonucunda ürünleri, bütün ülkelerde geçerli olmuş oluyor. Başka bir ülkeye de ürününüzü ihraç etmek istediğinizde tekrar bir teste gerek kalmıyor. Bu da sizin referansınız olacak. Güney Kore pazarına girmek istiyorsanız ilk önce bu piyasanın neye ihtiyacı olduğuna dair bilgi sahibi olmalısınız. 

Yatırımcılar için ne gibi teşvikler var?
Güney Kore ve Türkiye arasında belirli anlaşmalar imzalandı. Ekonomik ve ticari ilişkiler çerçevesinde anlaşmalar var. İki ülke arasında ticaretin geliştirilmesi ekonomik ve teknik işbirliği anlaşması, çifte vergilendirmenin önlenmesi anlaşması, yatırımların karşılıklı teşviki ve korunması anlaşmaları var. Bu anlaşmalarda her iki ülkenin girişimcileri ve yatırımcılarının belirli çıkarlar var.  Kore’de Gümrük vergileri yüksek değil. Güney Kore’yle Türkiye arasındaki anlaşmalar doğrultusunda Türk yatırımcıları belirli haklara sahip. Yatırımcılar, bu hakları araştırıp öğrenirse daha kolay ticaret yapabilir. 

Kuyumcular, Güney Kore’de hangi bölgede yoğunlaşıyor?
İki büyük üreticiden biri Seul’de… Fabrikalar, Güney Kore’de değil, Çin’de üretim yaparak diğer ülkelere ihracat gerçekleştiriyor. Coğrafi olarak Güney Kore’yle Çin, birbirine çok yakın. Hem bu yakınlık, hem de Çin’le olan anlaşmalardan dolayı daha ucuza mal oluyor. 

KOTRA, Türkiye’ye yatırım yapmak isteyen GüneyKoreliler’e nasıl hizmet veriyor?
Güney Koreli ihracatçı, KOTRA’ya elindeki ürünle Türk pazarına girip giremeyeceğini soruyor. KOTRA olarak öncelikle bir pazar araştırması yapıyoruz. Bu araştırmanın sonucunu da firmayla paylaşıyoruz. Firmaya Türkiye’deki satın almacı KOTRA tarafından sağlanıyor. KOTRA, Türk ithalatçılara ulaşıyor ve kendilerine davetiyeler yolluyor. Güney Koreli’yle ilgili gönderdiğimiz katalogu inceleyen Türk firmaya Güney Kore’nin avantajlarını anlatıyoruz. İki tarafı buluşturduktan sonra işimiz bitmiyor. KOTRA bünyesindeki profesyonel tercüman ekibi taraflara iletişimde yardımcı oluyor. Taraflar arasında anlaşma sağlandıktan sonraki süreçte de firmalara ilişkilerini devam ettirmelerini sağlıyoruz. Güney Kore’ye yatırım yapmak isteyenler, kazançlı çıkacak.