Tektaş ve beştaş dendiğinde ilk akla gelen markalardan olan Sina Pırlanta, son 1 yıldır başlattığı reklam kampanyasıyla adından sıkça söz ettirmeyi başarıyor. 2015 yılında bünyesine kattığı ‘Buta Jewels’ markasıyla büyüme trendini sürdüren Sina Pırlanta, Ekim Fuarı’nda müşterilerine Buta Jewels markasıyla geliştirdiği ‘Jewerest’ koleksiyonunu sunacak.

Sina Pırlanta firma sahibi Barış Lek’le reklam kampanyası ve İstanbul Mücevher Fuarı’nda sergileyecekleri Buta Jewels markasının yeni koleksiyonu ‘Jewerest’i konuştuk.

Son 1 yıldır reklam çalışmalarına ağırlık verdiniz. Bu çalışmalarla neleri hedefliyorsunuz?
Yıllardır piyasada montür üreticisi ve taş toptancısı olarak bilinen bir firma olduk. Türkiye ve yurt dışında birçok müşterimiz var. Yurt içindeki müşterilerimizin talebi doğrultusunda reklam kampanyalarımıza başladık. 2018 yılı Şubat ayında Fox Tv’de Kadın dizisinin sponsorluğunu alarak ulusal kanallarda reklam hayatına girmiş olduk. Ayrıca, Kanal D magazin programının da sponsorluğu bizde. Bu sponsorlukları ve reklam çalışmalarını müşterilerimiz bizlerden talep etti. Bizden pırlanta alan, pırlanta ürettiren Türkiye’deki müşterilerimiz; artık reklamların önemli olduğunu, ürünlerimizin çok kaliteli olduğunu ve bu doğrultuda çalışmalar yapmamız gerektiğini söylediler. Onları kırmadık ve bu yola girdik.

Peki, bu süreç Sina Pırlanta’yı mağazalaşma sürecine mi götürüyor?
Amacımız, bizimle çalışan bayilere destek olmaktır. Genelde franchise veriyoruz. Tabi, bu süreçte Diyarbakır, Kartal ve Maltepe gibi yerlerde bayilerimiz de oldu. Bizimle çalışan müşterilerimize destek vermek istiyoruz. Mağazalaşmayı kendi içimizde düşünmüyoruz. Yıllardır söylüyorum; biz perakendeci değiliz ve istemiyoruz.

Önümüzdeki Ekim fuarı için nasıl bir hazırlığınız var?
Ekim Fuarı’na 3 standla katılacağız. Mart Fuarı’nda, bitmiş mücevher markamız Buta Jewels ve Sina Pırlanta aynı stanttaydı. Bu fuarda Buta’nın standını ayırdık. Sina Pırlanta ve Buta’nın haricinde 18 ayar toptan Sina-Buta dalımızla birlikte bu yıl, ilk kez 3 ayrı standla katılacağız. 

Fuarda yeni bir koleksiyon görecek miyiz?
Yurt içindeki müşterilerimiz, bizi tektaş ve beştaşla tanıyorlar. Türkiye’de tektaş ve beştaşta bizden iyisi yok montür olarak. Tektaş grubunda 3 bin 500 farklı modelimiz var. Tektaş ve beştaşta montür kalitemize ve çeşitliliğimize güveniyoruz. Fuarda çok yeni ve hafif modellerimiz öne çıkacak. Ekim Fuarı’nda standımızda hiç kimsede olmayan, çok özel ürünler yer alacak. En az, 30 yeni tektaş-beştaş modeli göreceksiniz. Ama, fuarda kimsede olmayan 100’e yakın kolye, küpe ve fantezi yüzükler de olacak. 18 ayar pırlantalı modellerimizi sergileyeceğiz. Koleksiyonun montürlerini Türkiye’de, bazı kısımlarını da Dubai DMCC’deki üretim merkezimizde geliştirdik. Dubai’de 40 kişilik kadromuz var. Ekipte 9 tasarımcı yer alıyor. Koleksiyon üretimi 6 ay sürdü. Ekim Fuarı’nda ilk kez müşterilerimizle buluşturacağız.‘Jewerest’ koleksiyonunun çekimleri Dubai’de yapıldı. 120 takımlık bir koleksiyon. Bütün parçalar, hem uygun fiyatlı, hem de trendlere uygun.