Türk mücevher sektörünün en köklü kuruluşlarından biri olan Ariş Pırlanta, 2019 yılında hem yurt içi hem de yurt dışında açacağı yeni mağazalarla büyümesine hız verecek. Ariş Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Güzeliş, 2019 yılında ciroda yüzde 100 artış hedeflediklerini söyledi.

Türk mücevher sektörüne ‘ilk’lere imza atarak yön veren ve 112 yıllık deneyimiyle sektörün en köklü kuruluşlarından biri olan Ariş Pırlanta, 2019 yılında hem yurtiçi hem de yurtdışında açacağı yeni mağazalarla büyümesine hız verecek. Dünya markası olma vizyonu kapsamında, yurt dışında yeni mağazalar açmaya hazırlanan Ariş Pırlanta, yurt dışındaki öncü markalardan biri olma yolunda ilk adımını Turquality Programı’na girerek attı. Ariş Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Güzeliş, “Yeni yılda yatırımlarımızın ağırlıklı bölümünü yurtdışı yapılanma ile yurtiçinde bayi, satış noktası oluşturma – geliştirme, marka yatırımı ve dijital yatırımlar oluşturacak. 2019 yılı yatırım bütçemiz bu çerçevede yaklaşık 20 milyon TL olacak” dedi. Güzeliş, şöyle konuştu:

Yurt dışında Almanya ve Hong Kong’da faaliyet gösteriyoruz. Almanya’da bu yıl bir mağaza daha açacağız. Sonrasında İngiltere, Amerika, Hollanda, Avusturya ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde ilk mağazalarımızı hizmete sokacağız. Perakende mağazalarımızla yurt dışında büyümemizi sürdüreceğiz.”

 

Ciroda yüzde 100 artış hedefliyor

Yıllık ortalama 30.000 adet ürün üretme kapasitesine sahip olduklarını belirten Güzeliş, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Çin, İsviçre, Romanya ve Hırvatistan’ın da aralarında bulunduğu 15 ülkeye ihracat yaptıklarını söyleyerek şu bilgileri verdi:

“2018 yılını 50 milyon TL’lik ciro ile bitireceğiz. 2019 yılı için yurtiçi ciro öngörümüz 100 milyon TL. Yurtiçinde, 80 adet olan mağaza ve bayi sayımızı 2019 yılında 130’a çıkarmayı hedefliyoruz. İhracat yaptığımız ülkelere de yenilerini ekleyerek önümüzdeki yıl 21 ülkeye ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Yurtdışı mağaza yatırımlarımıza 2019 yılında da devam ederek önümüzdeki birkaç yıl içinde 18 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.” 

Güzeliş ayrıca Hırvatistan, Moğolistan ve Türki devletlerle ön anlaşma yaptıklarını, 2019 yılında bu ülkelerde de yatırım yapmayı planladıklarını anlattı.

 

Çin’e 2 bin 200 satış noktasıyla girdi
Kerim Güzeliş, ihracata ağırlık verdiklerini, bu yıl Çin pazarına da hızlı bir giriş yaptıklarını söyledi. Sektörde Uzakdoğu’dan ürün ithal edilirken Çin pazarının 2 bin 200 satış noktasına sahip güçlü bir markasına ürün satmayı başardıklarını anlatan Güzeliş, ihracat hedeflerine ulaşmak için gerçekleştirdikleri çalışmalar hakkında da şu bilgileri verdi:

“İhracat ekibimizi büyüttük. Ülkelere göre yeni koleksiyonlar ürettik, eski koleksiyonlarımızı da güncelledik. Yurt dışında yeni satış noktaları ve merkezleri oluşturduk. Almanya ve Hong Kong’da ofisler açtık. Rekabet ve müşteri odaklı yeni fiyat stratejileri yaratırken, ülke bazlı pazarlama faaliyetleriyle yeni mağazacılık konsepti belirledik.  ”